POLITYKA PRYWATNOŚCI
DLA SERWISU WWW.KARMABARS.PL
Niniejsza Polityka prywatności określa m.in. zasady funkcjonowania Serwisu internetowego Usługodawcy, dostęp i zasady korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną oraz prawa i obowiązki Usługodawcy oraz Usługobiorcy. Niniejsza Polityka prywatności jest udostępniana nieodpłatnie na stronie internetowej www.karmabars.pl. Niniejszy dokument jest uzupełnieniem Regulaminu Serwisu z dnia 01.05.2019 r. i winien być interpretowany w zgodzie z jego postanowieniami. Polityka prywatności odpowiada wymaganiom Regulaminu o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
Podstawę prawną niniejszej Polityki prywatności stanowią:
- Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
- Ustawa z dnia z 23 kwietnia 1964. Kodeks Cywilny;
- Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej jako „RODO”).
Niniejsza Polityka prywatności w żaden sposób nie ogranicza ani nie wyłącza praw Usługobiorców wynikających z bezwzględnie wiążących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności jej postanowień z powyższymi przepisami, zastosowanie mają w pierwszej kolejności przepisy bezwzględnie wiążące.
Kontakt z Usługodawcą jest możliwy za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem biuro@karmabars.pl, oraz korespondencyjnie pod adresem: Karma Bars Sp. z o.o., ul. Piekary 24, 61-823 Poznań. Usługobiorca zobowiązuje się do korzystania z Serwisu internetowego zgodnie z obowiązującym prawem, normami społecznymi i obyczajowymi oraz postanowieniami niniejszej Polityki prywatności.
§1 Serwis internetowy oraz świadczenie Usług
- Usługodawca za pośrednictwem Serwisu internetowego umożliwia korzystanie z jego funkcjonalności, w szczególności z następujących nieodpłatnych Usług:
- Formularz zamówienia – usługa jednorazowa rozpoczynająca się wraz z przystąpieniem przez Usługobiorcę do wypełnienia elektronicznego formularza w celu złożenia oferty związanej z Umową sprzedaży obejmującą Produkty dostępne za pośrednictwem Serwisu;
- Zarejestruj się – usługa jednorazowa rozpoczynająca się wraz z przesłaniem przez Usługobiorcę zgłoszenia założenia konta w Serwisie internetowym, po uprzednim wypełnieniu stosownych pól oraz podaniu danych niezbędnych do założenia konta, a także po zaakceptowaniu Regulaminu Serwisu Internetowego;
- Zaloguj się – usługa umożliwiająca Usługobiorcy po Zarejestrowaniu się w Serwisie Internetowym, korzystanie z jego indywidualnego konta (Moje Konto), które każdorazowo pozwala Usługobiorcy na przeglądanie ostatnich zamówień, zarządzanie adresami płatności i dostawy oraz zmianę hasła i szczegółów konta.
- Korzystanie z Usług wymienionych w §1 ust. 1 jest możliwe po uprzednim zaakceptowaniu Regulaminu Serwisu Internetowego oraz podaniu odpowiednich danych.
- Usługodawca świadczy Usługi drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu Internetowego.
- Do korzystania z Usług w Serwisie Internetowym konieczny jest dostęp do sieci Internet oraz posiadanie adresu poczty elektronicznej, natomiast nie jest konieczne spełnienie szczególnych wymagań technicznych poza posiadaniem standardowego systemu operacyjnego: Windows 7+, macOS 10.13+, iOS 14.8+ oraz Android 8.1+ oraz przeglądarki internetowej: Google Chrome (od wersji 104), Mozilla Firefox (od wersji 71), Opera (od wersji 90), Safari (od wersji 5.1.), iOS Safari (od wersji 15.0), Internet Explorer 11 (lub nowszy).
- Dostęp do Serwisu Internetowego może wiązać się z koniecznością poniesienia opłat, w szczególności uzyskania dostępu do sieci Internet. Wszelkie koszty związane ze spełnieniem wymagań technicznych leżą po stronie Usługobiorcy.
- Umowa zostaje zawarta z momentem skorzystania z dowolnej Usługi udostępnionej przez Usługodawcę i po uprzedniej akceptacji Regulaminu Serwisu Internetowego przez Usługobiorcę.
- Usługodawca podejmuje działania mające na celu ciągłość funkcjonowania Serwisu Internetowego. Usługodawca zastrzega jednak, że w funkcjonowaniu Serwisu Internetowego mogą wystąpić przerwy w celu jego aktualizacji, danych w nim zawartych, naprawienia błędów lub dokonania innych prac technicznych.
- Usługodawca zaznacza, iż dostęp do Serwisu Internetowego lub poszczególnych Usług może być ograniczony czasowo lub wyłączony ze względu na przyczyny techniczne lub awarie. O każdej przerwie technicznej lub awarii, a także przewidywanym czasie ich trwania, Usługodawca będzie niezwłocznie informował Usługobiorców w sposób zwyczajowo przyjęty. Usługodawca dołoży starań, aby przerwy techniczne były w miarę możliwości przeprowadzane w godzinach nocnych i trwały możliwie najkrócej.
- Usługodawca nie ma wpływu na treści zamieszczone na stronach internetowych umieszczonych w innych domenach niebędących własnością Usługodawcy, do których hiperłącza zawarto w Serwisie Internetowym. Usługodawca nie ma wpływu na niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających z Umowy będących następstwem wadliwego sprzętu lub oprogramowania Usługobiorcy.
- Usługobiorca zobowiązuje się powstrzymać się od wszelkich działań mogących utrudnić dostęp do Serwisu Internetowego lub Usług innym Usługobiorcom oraz działań zakłócających lub uniemożliwiających funkcjonowanie Serwisu Internetowego oraz Usług, w szczególności Usługobiorca zobowiązuje się nie zakłócać działania systemów komputerowych, serwerów i sieci Usługodawcy.
- Usługobiorca jest zobowiązany do niezwłocznego informowania Usługodawcy o przypadkach naruszenia jego praw w związku z korzystaniem z Serwisu Internetowego.
- W przypadku stwierdzenia, że Usługobiorca dopuszcza się działań zabronionych prawem lub Regulaminem, albo narusza zasady współżycia społecznego lub godzi w usprawiedliwiony interes Usługodawcy, a w szczególności jego dobre imię, Usługodawca może podjąć wszelkie prawem dozwolone działania, w tym ograniczyć Usługobiorcy możliwość korzystania z Serwisu, a także usunąć konto Usługobiorcy.
- Korzystanie z Usług jest nieodpłatne. Usługodawca zastrzega sobie prawo do wprowadzenia opłat od dowolnych Usług świadczonych w ramach Serwisu Internetowego lub wprowadzenia nowych płatnych Usług, promocji bądź rabatów.
- Zakazuje się dostarczania i rozpowszechniania przez Usługobiorcę w Serwisie Internetowym lub za jego pośrednictwem treści bezprawnych. Usługobiorca zobowiązuje się do niezamieszczania i nieprzesyłania treści lub odnośników do stron internetowych:
- naruszających prawa i dobra osób trzecich,
- wzywających do nienawiści rasowej, etnicznej, wyznaniowej, kulturowej oraz dotyczącej orientacji seksualnej,
- propagujących pornografię lub przemoc,
- reklamowych,
- niezgodnych z zasadami powszechnie przyjętymi w społeczności internetowej.
- Usługobiorca zobowiązany powstrzymać się od wszelkich działań reklamowych i promocyjnych, jakichkolwiek towarów bądź usług, bez uzyskania pisemnej zgody od Usługodawcy.
- Usługobiorca może wykorzystywać Usługi dostarczane przez Usługodawcę wyłącznie w celach zgodnych z powszechnie obowiązującym prawem oraz dobrymi obyczajami.
- W razie zamieszczenia przez Usługodawcę treści naruszających postanowienia §1 ust. 14 – 16, Usługodawca ma prawo te treści usunąć.
§2 ODPOWIEDZIALNOŚĆ USŁUGODAWCY ZA ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ, POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE ORAZ WYPOWIEDZENIE UMOWY
- Odpowiedzialność Usługodawcy z tytułu świadczenia Usług jest zawarta w odpowiednich przepisach, a niniejszego dokumentu nie należy odczytywać jako udzielającego dodatkowej gwarancji lub rozszerzania praw Usługobiorców ponad wymogi ustawowe. W szczególności zaś Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za:
- treści zamieszczane przez Usługobiorcę w Serwisie Internetowym;
- jakiekolwiek szkody powstałe wskutek korzystania ze Serwisu Internetowego przez Usługobiorcę w sposób niezgodny z prawem lub Regulaminem;
- treści zamieszczone na stronach internetowych umieszczonych w innych domenach niebędących własnością Usługodawcy, do których hiperłącza zawarto w Serwisie Internetowym.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających z Umowy będące następstwem wadliwego sprzętu lub oprogramowania Usługobiorcy.
- Reklamacje dotyczące Usług świadczonych drogą elektroniczną przez Usługodawcę Usługobiorca może składać na adres poczty elektronicznej: biuro@karmabars.pl lub korespondencyjnie na adres: Karma Bars Sp. z o.o., ul. Piekary 24, 61-823 Poznań.
- Usługodawca w celu przyspieszenia procedury rozpatrywania reklamacji zaleca, aby składane reklamacje zawierały co najmniej następujące dane:
- oznaczenie Usługobiorcy (imię, nazwisko i adres poczty elektronicznej);
- przedmiot reklamacji;
- okoliczności uzasadniające reklamację.
- Wymogi podane w §2 ust. 4 mają jedynie charakter zalecający. Złożenie reklamacji bez zachowania tych wymogów nie wypływa na skuteczność złożonej reklamacji.
- Usługodawca rozpatruje reklamację bezzwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 14 dni od jej otrzymania.
- Usługodawca, rozpatrując reklamację, będzie stosować Regulamin Serwisu Internetowego oraz Politykę prywatności, a także powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
- Decyzja dotycząca reklamacji zostanie przekazana Usługobiorcy na adres poczty elektronicznej lub korespondencyjnej podany przez niego w reklamacji.
- Procedura reklamacyjna wskazane w ust. 3-8 niniejszego paragrafu dotyczy reklamacji związanych z funkcjonowaniem Serwisu Internetowego oraz Świadczeniem usług drogą elektroniczną w ramach Umowy. Postępowanie reklamacyjne dotyczące Produktów, wykonywania zawartych z Usługodawcą umów sprzedaży zostało uregulowane w Regulaminie Serwisu Internetowego.
- Usługobiorca może wypowiedzieć Umowę ze skutkiem natychmiastowym jednostronnym oświadczeniem woli, na świadczenie wszystkich Usług lub tylko niektórych z nich, poprzez zgłoszenie wysłane pocztą elektroniczną ze stosownym żądaniem na adres Usługodawcy: biuro@karmabars.pl
- Wypowiedzenie, o którym mowa w §2 ust. 10 nie jest równoznaczne z wypowiedzeniem umowy sprzedaży, na podstawie której Usługobiorca nabył Produkty.
§3 Dane osobowe
- Do przetwarzania danych osobowych stosuje się przepisy Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r., w związku z przepisami Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz postanowieniami niniejszej Polityki prywatności.
- Korzystanie z Usług wymaga udostępnienia przez Usługobiorcę informacji z których niektóre mogą stanowić jego dane osobowe lub dane osobowe osób trzecich.
- Usługodawca będzie przetwarzał następujące dane osobowe:
- dla Usługi Zarejestruj się/Zaloguj się – adres poczty elektronicznej,
- dla Usługi Formularz zamówienia:
- w przypadku osób fizycznych – imię i nazwisko oraz firma, adres poczty elektronicznej, numer telefonu, adres do korespondencji i adres dostawy Produktów;
- w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą – imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej, numer telefonu oraz adres do korespondencji i adres dostawy Produktów, a dodatkowo Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP);
- w przypadku osób prawnych lub tzw. ułomnych osób prawnych – imię i nazwisko osoby działającej w imieniu i na rzecz osoby prawnej lub tzw. ułomnej osoby prawnej, adres poczty elektronicznej lub numeru telefonu działającej w imieniu i na rzecz osoby prawnej lub tzw. ułomnej osoby prawnej – o ile takowe wskazano.
- Informacje uzyskiwane od Usługobiorcy stanowiące jego dane osobowe są przetwarzane w celu:
- podjęcia niezbędnych czynności przed zawarciem Umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, Umowy sprzedaży pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą oraz dalszej realizacji tych umów, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO;
- wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Usługodawcy, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO;
- innych aniżeli wskazanych powyżej wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Usługodawcę lub upoważnione podmioty trzecie, w szczególności w celach:
- rozliczenia świadczeń wynikających z umów zawartych z Usługobiorcą,
- ochrony praw osób trzecich,
- zapewnienia bezpieczeństwa, w tym wykrywania zagrożeń,
- dokonywania pomiarów statystycznych,
- prowadzenia przez Usługodawcę marketingu bezpośredniego produktów oraz usług,
- kontaktu z Usługobiorcą związanego z realizacją zawartych umów bądź rozpatrzenia reklamacji czy skorzystania z prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.
- Podanie danych osobowych przez Usługobiorcę jest zawsze dobrowolne, aczkolwiek nieudostępnienie danych wskazanych przez Usługodawcę jako wymaganych, będzie skutkować brakiem możliwości zawarcia umów bądź korzystania z Usług.
- Usługobiorca przysługuje:
- a na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
- na podstawie art. 17 RODO prawo do usunięcia danych osobowych, gdy dane nie są już niezbędne dla celów, dla których zostały zebrane, z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 17 ust. 3 RODO;
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych, z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
- na podstawie art. 20 RODO prawo do przenoszenia danych osobowych;
- na podstawie art. 21 RODO prawo do wniesienia sprzeciwu;
- podstawie art. 77 RODO prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres: Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa)
- prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed cofnięciem. Cofnięcie zgody bądź wyrażenie sprzeciwu następuje poprzez wysłanie stosownej informacji na adres poczty elektronicznej Usługodawcy lub w inny wyraźny sposób dokonany przez Usługobiorcę.
- Usługodawca jest Administratorem Danych Osobowych w rozumieniu RODO w stosunku do danych osobowych przekazanych mu przez Usługobiorcę.
- Dane udostępniane przez Usługobiorcę mogą być przekazane podmiotom technicznie realizującym usługi zapewnienia infrastruktury informatycznej lub też innych podmiotów, z którymi Usługodawca w tym zakresie współpracuje.
- Usługodawca udziela informacji o danych osobowych udostępnionych przez Usługobiorcę organom państwa na potrzeby prowadzonych przez nie postępowań.
- Usługodawca może powierzać do przetwarzania dane osobowe Usługobiorcy innym podmiotom, do celów związanych ze świadczeniem Usług i realizacją umów, przy zachowaniu wymogów wynikających z RODO. Wskazane podmioty będą wówczas odbiorcami danych osobowych w rozumieniu RODO.
- Usługobiorca zobowiązany jest do podawania danych zgodnych z prawdą oraz do niezwłocznej aktualizacji danych w przypadku ich zmiany poprzez skorzystanie z prawa do sprostowania danych.
- Dane osobowe będą przechowywane przez czas realizacji Usługi lub stosunków prawnych powstałych w wyniku skorzystania z funkcjonalności Serwisu Internetowego oraz po ich zakończeniu, nie dłużej niż do momentu przedawnienia roszczeń z ich tytułu, a także przez czas trwania usprawiedliwionego celu po stronie Usługodawcy lub do czasu odwołania zgody wyrażonej przez Usługobiorcę.
- Usługodawca jako Administrator Danych Osobowych dba o ich bezpieczeństwo, w szczególności stosuje zabezpieczenia fizyczne i programowe danych w celu zabezpieczenia ich przed dostępem osób nieuprawnionych. Do zabezpieczeń tych należą w szczególności:
- system bezpieczeństwa transmisji danych – dane Usługobiorców korzystających z Usług, szyfrowane są przy użyciu co najmniej 32-bitowego klucza protokołu SSL;
- system kontroli dostępu do danych – jedynie Usługodawca, Usługobiorca oraz upoważnione przez niego osoby, mają dostęp do danych.
§4 Polityka plików cookies
- Pliki „cookies” są to pliki zapisywane na urządzeniu końcowym Usługobiorcy, służące do identyfikacji przeglądarki Usługobiorcy w trakcie korzystania z Serwisu Internetowego. Za ich pomocą dostarczane są Usługodawcy informacje statystyczne o ruchu Usługobiorców, aktywności Usługobiorców i sposobie korzystania z Serwisu Internetowego. Pozwalają one na dostosowanie treści i usług do preferencji Usługobiorcy.
- Usługodawca wykorzystuje w ramach swojego Serwisu technologię plików cookies, local storage lub podobnych, służących do zbierania i przetwarzania danych, w następujących celach:
- bezpieczeństwo i uwierzytelnianie – pliki cookies wykorzystywane są w celach wykrywania i przeciwdziałania zagrożeniom, w tym nieuprawnionemu korzystaniu z Serwisu Internetowego, a także w celu umożliwienia korzystania z Usług Serwisu Internetowego, dla których wymagana jest rejestracja i logowanie;
- funkcjonalność – pliki cookies wykorzystywane są w celu zapamiętania wybranych przez Usługobiorcę ustawień i personalizację jego interfejsu, np. w zakresie wybranego wyglądu strony, rozmiaru czcionki itp.
- analityka – pliki cookies wykorzystywane są do gromadzenia informacji o sposobie korzystania z Serwisu Internetowego przez Usługobiorcę; w tym celu Serwis Internetowy wykorzystuje także usługę stron trzecich (np. Google Analytics), dzięki której uzyskuje zanonimizowane raporty o korzystaniu z Serwisu Internetowego oraz skuteczności prowadzonych kampanii marketingowych.
- reklama – pliki cookies wykorzystywane są w celu badania wyborów dokonywanych przez Usługobiorców w Serwisie Internetowym, zainteresowań konkretnymi towarami, usługami lub treściami pochodzącymi od Usługodawcy, w celu zbudowania profilu jego zachowań pozwalającego na lepsze dopasowanie produktów lub treści podczas kolejnych wizyt w Serwisie Internetowym, a także w celu wyświetlania treści reklamowych pochodzących od Usługodawcy, gdy Usługobiorca przegląda inne strony w Internecie; cookies reklamowe wykorzystywane są jedynie dla potrzeb marketingu własnego Usługodawcy, z wyłączeniem podmiotów trzecich, zaś profilowanie opiera się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, lecz nie wywołuje dla Usługobiorców skutków prawnych ani nie wpływa na nich istotnie.
- Dane zapisane w plikach cookies, o których mowa w §4 ust. 2 pozyskiwane są automatycznie, przy czym Usługobiorca może, za pomocą ustawień używanej przeglądarki internetowej lub innego oprogramowania zainstalowanego w wykorzystywanym przez Usługobiorcę urządzeniu telekomunikacyjnym, samodzielnie zarządzać plikami cookies. Usługobiorva może zdecydować o zablokowaniu plików cookies bądź wyłączeniu niektórych ich rodzajów, w zależności od używanej przeglądarki internetowej. Całkowite zablokowanie obsługi plików cookies może powodować niemożność lub trudności w korzystaniu z Serwisu Internetowego lub poszczególnych jego Usług. Wyrażenie sprzeciwu wobec profilowania Usługobiorcy do celów wskazanych w §4 ust. 2 pkt 4), w tym poprzez ustawienia przeglądarki z której korzysta Usługobiorca, będzie skutkować dalszym wyświetlaniem reklam Usługodawcy, lecz nie opartych na danych pozyskanych od Usługobiorcy na podstawie sposobu korzystania z Serwisu Internetowego.
- Ze względu na różnorodność dostępnych przeglądarek i aplikacji służących do obsługi serwisów internetowych zarządzanie plikami „cookies” w różnych przeglądarkach wygląda inaczej, dlatego przed rozpoczęciem korzystania z Serwisu Internetowego zaleca się zaznajomienie ze sposobem zarządzania funkcjami prywatności/ bezpieczeństwa umieszczonymi w menu używanej przez Usługobiorcę przeglądarki, oraz skonfigurowania ich w preferowany przez Usługobiorcę sposób.
- Usługobiorca informowany jest o fakcie korzystania przez Usługodawcę z technologii plików cookies po wejściu przez Usługobiorcę na stronę główną Serwisu Internetowego wraz z odesłaniem do niniejszej Polityki prywatności.
- W ramach Serwisu Internetowego stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Pliki cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Usługobiorcy do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Usługobiorcę przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Usługobiorcę.
§5 Postanowienia końcowe
- Usługodawca zastrzega sobie możliwość zmiany Polityki prywatności. W przypadku takiej zmiany, nowa treść zostanie opublikowana w Serwisie Internetowym z odpowiednią adnotacją o zmianie. Korzystanie przez Usługobiorcę z Usług po wprowadzeniu zmian w Polityce prywatności równoznaczne jest z ich akceptacją.
- Zmiany dotyczące aktualizacji danych Usługodawcy nie stanowią zmiany Polityki prywatności.
- Zmiany wchodzą w życie w terminie 7 dni od daty poinformowania o zmianach w sposób przyjęty w Polityce prywatności.
- Prawem właściwym dla oceny skutków prawnych stosowania Polityki prywatności oraz jest prawo polskie.
- Jeżeli którekolwiek z postanowień Polityki prywatności zostanie uznana za nieważne na mocy prawomocnego orzeczenia sądu, nie ma to wpływu na ważność pozostałych postanowień.
- Polityka prywatności obowiązuje od dnia 01.05.2019 r.